De Surinamerivier en 80 zwemmers! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wil Ponsioen - WaarBenJij.nu De Surinamerivier en 80 zwemmers! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wil Ponsioen - WaarBenJij.nu

De Surinamerivier en 80 zwemmers!

Door: Wil Ponsioen

Blijf op de hoogte en volg Wil

22 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Het is achter de rug en ik heb het gehaald in ongeveer 2 uur en 20 minuten! De officiële tijd wordt nog vrij gegeven.
Het is niet in woorden uit te drukken wat een geweldige ervaring. Het is niet te bevatten, zo'n grote rivier en ik.
De sponsor Telesur Telecom heeft groots uitgepakt vandaag en in mijn leeftijdscategorie 45+ ben ik eerste geworden en dat leverde een grote beker op. Ik heb op het podium gestaan tegenover het presidentiële paleis en nog nooit zo'n grote bokaal gewonnen.
Felicitaties in ontvangst mogen nemen.
Vanochtend om half vijf opgestaan en mijn pap en speciale watertje genoten. Meldingstijd was 06.00 uur en starttijd 09.00 uur. we zijn met drie bussen naar de start gebracht. Nadat de registratie een feit was en een reepje chocolade mochten we plaats nemen op een panton. Dat was het aller engste van de dag, eraf springen, mijn bril zat gelijk op mijn achterhoofd. Daarna heb ik aan de hand vd foto's en tips de route gezwommen. Naarmate de brug dichterbij kwam werden de golven krachtiger en dus beter op mijn armslag gelet. Onder de brug heb ik op mijn rug even aan sightseeing gedaan, wat een grote brug! Niet slim natuurlijk want daarna ben ik uit koers geraakt en veel te dicht langs SDSM terecht gekomen met woeste golven en stroming. De lifeguards wilde mij al opvissen maar ik heb een enorme sprint terug naar de boei gemaakt en zat ik weer op koers en heb gelijk wat zwemmers achter mij gelaten. Met dank aan de trainer! Dan langs het schip de Goslar, raar idee en daarna de marinetrap met zwaailichten en toeschouwers, geweldig. Door lifeguards aan wal gehesen want ik had wel een beetje zeebenen!
De caribische band en dansmeiden maakte de ontvangst spectaculair!
Het was alle extra trainingen waard om de uitdaging goed te kunnen volbrengen.
Vanavond eindelijk heel veel pizza maar door mijn gezonde week paste de helft:-)
Morgen speel ik toerist en ga Paramaribo verkennen met de bus. Ik zal leuke foto's schieten.
Deze ervaring ga ik nooit meer vergeten.......
Tot later,
XXWil

  • 23 Maart 2015 - 07:38

    Grace:

    WOW Wil, GEFELICITEERD!!!!!
    Je verslag heb ik in één adem uitgelezen, wat ongelooflijk spannend en je hebt je concurrenten
    achter weten je te houden tijdens een omweg....
    brug, vrachtschip, caribische band, mega beker in ontvangst nemen
    Wat een belevenis!
    Gistermiddag in de achtertuin bij mn moeder genietend van de zon heb ik aan je gedacht
    hoe het je zou vergaan daar in het verre Suriname, je zwemslagen maken in een bruine brede rivier
    Volgens mij ga jij de rest van je verblijf met één grote smile op je gezicht doorbrengen :):):):)
    Heel veel plezier nog!
    Groetjes,
    Grace



  • 23 Maart 2015 - 10:18

    Wim & Sandra:

    Het lijkt wel een spannend jongensboek, die stoere uitdaging kun je op je lijst afvinken!! Wij zijn ongelofelijk trots op je! xxx Suriname heeft er een legende bij ;-))

  • 23 Maart 2015 - 12:05

    Monique:

    Leuk verhaal Wil....goed omschreven...echt toppie gedaan.
    Van alles genoten en een topprestatie geleverd....mooie beker en medaille mee naar huis, donderdag natuurlijk ff mee pronken !
    Nog een leuke dag vandaag en een goede reis terug :-)

    Gr Monique

  • 23 Maart 2015 - 16:28

    Peter:

    Hai Wil,

    Van harte gefeliciteerd met deze grootse prestatie. ik doe het je niet na. Of werd je achterna gezeten door een grote Lacosta kano:>)
    Chapeau.

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 8400

Voorgaande reizen:

16 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

16 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

16 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Maart 2015 - 25 Maart 2015

8e TeleG 10 km Open Water Event 2015

Landen bezocht: